Saturday, April 7, 2007

Model Bertatu

Just to share satu email saya dapat baru-baru ni, khabarnya gambar ni diperolehi dari majalah FHM dan model ni tinggal di Singapura. Tak tahulah betul ker tidak.




Apa komen anda bila melihat gambar model bertatu di atas?

Ini komen salah seorang sahabat islam;
1. mamat ni tahu ke hukum ttg tatu yg dipakai (sbb dah jd trend skrg org pakai tatu dgn tulisan cina, jawi & pelbagai lg sbg menghargai nilai estetika tulisan tersebut tanpa mengetahui hal2 yg lain)
2. sudah kita menjalankan tanggungjawab kita sbg penyampai agama Allah ini sebagaimana yg diperintah oleh Allah, setidak-tidaknya pada mamat ni? Sbb kalau belum, kepala kita yg selayaknya dipijak dulu sblm nak pijak kepala mamat ni sbb kita lebih teruk dr mamat ni, hidayah dah dapat, dah Islam pun, tp bertanggungjawab nak sebarkan Islam pd manusia yg lain.


Sensitiviti pd isu sebegini adalah sgt baik dan sbnrnya sbg petanda bahawa masih ada rasa kasih dah sayang pada Allah dan Rasullullah, namun sbrg tindakan di dalam hidup ini WAJIB dilandasi dengan ilmu, menurut turutan priority ilmu dengan dimulai dengan ilmu KALAM (Al-Quran), hadith dan seterusnya diikuti dgn cabang2 ilmu yg lain spt logik dan mantik :-)

Justeru, jgn kita terlalu cepat melatah tanpa didahului dengan memikirkan sebenar-benarnya apakah punca masalah....IQ mesti tinggi, namun EQ & SQ lebih harus diutamakan. Lihatlah dengan mata hati dan bacalah dengan nama Tuhanmu..

1 comment:

Anonymous said...

Mamat model ni kalau rasa dah lama hidup, jgn la tunjuk terror buat benda yg tak berfaedah..!! Nanti tak pasal-pasal ada yg tak puas hati, macam-macam boleh jadi... SATU PENGHINAAN, DAN ORG YANG MENGHINA MESTI DI HUKUM. SEKECIL-KECIL HUKUMAN, S**MPAH S*RANAH SUPAYA HIDUP DIA TAK AMAN DAN SENTIASA BERMASALAH... MINTA TUHAN YANG MAHA KUASA MENGHUKUM ATAS PERBUATANNYA DIMUKA BUMI LEBIH AWAL.. MOHON KEHANCURAN DAN KEMUSNAHAN KEPADA MUSUH-MUSUH ISLAM.

'BUAT BAIK DIBALAS BAIK, BUAT JAHAT DI BALAS KEJAHATAN, KEHANCURAN, KEMUSNAHAN & AZAB SIKSA YANG PERIT SAKIT DAN LAGI MENYAKITKAN....'

grrrrrrrrrrr......!!!!!!!!!!!!!!!!!